افزايش تعداد نصب اپليکيشن
براي افزايش نصب اپليکيشن انجام اقداماتي حياتي است. بعد از طراحي و ساخت اپليکيشن براي کسبوکارمان حالا وقت آن رسيده که فکري به حال تبليغي مناسب براي آن و مطلع کردن افراد از اين اپليکيشن کنيم.
در واقع براي معرفي درست هر اپليکيشن و مطلع ساختن افراد از کاربردهاي آن، لازم است تبليغات اپليکيشن انجام شود تا کاربران آن را نصب و در مرحله بعد از آن استفاده کنند. مدتي ميشود که گوگل پليو کافه بازارصفحه اپليکيشنهاي جديد را حذف کردهاند. با اين کار معرفي اپليکيشنهاي جديد و معرفي آنها به کاربران بسيار دشوار شده و تلاشهاي بسياري را براي ديده شدن ميطلبد. اين اطمينان را به شما ميدهيم که با خواندن اين مطلب و انجام اقداماتي که گفته شده است، در مورد نصب اپليکيشن خود به چيزي که در نظر داريد خواهيد رسيد.
دو نوع کلي اپليکيشن وجود دارد:
براي دسته اول ميتوان خدمات سئورا براي افزايش نصب اپليکيشن انجام داد. اما براي دسته دوم بايد اقدامات ديگري را در پيش گرفت به دليل اينکه آنها تنها در اَپ مارکتها موجود هستند.
براي معرفي اپليکيشنها از راههاي متفاوتي ميتوان استفاده کرد. براي مثال استفاده از موتورها جستجو و وبسايتهاي مشابه فعاليت اپليکيشن. در ادامه به روشهاي افزايش نصب اپليکيشن ميپردازيم.
ASO به معناي بهينهسازي صفحه اپليکيشن در اَپ مارکتها است. اين استراتژي براي انواع مارکتهاي اپليکيشن است. براي سيستم عامل IOS اپ استور و براي سيستم عامل اندرويد کافهبازار و Google Play و همچنين اَپ گالري هووآوي موجود است.
اين روش از کارهايي است که به افزايش نصب اپليکيشن منجر ميشود. با توجه به اينکه ديگر امکان فعاليت اپليکيشنهاي فارسي در گوگل پلي و اپاستور مشکل شده است؛ لازم است به بهينهسازي در اَپ مارکتهاي فارسي بپردازيم.
اين فرآيند منجر به افزايش بازديد از اپليکيشن شما ميشود و در نهايت نصب آن را در پيش دارد. همان چيزي که هر دارنده اپليکيشني به دنبال آن است. با استفاده از اين روش ميتوانيد رتبهاي بالاتر در نتايج جستجوي بازارهاي اپليکيشن را داشته باشيد و بيشتر ديده شويد. براي انجام بهينهسازي اپليکيشن و يافتن کلمه کليدي از ابزارهايي چون keywordtracker.io و wordtracker.com و ASOdesk.com ميتوان استفاده کرد.
هر کدام از اين ابزارها کاربردهاي خاصي دارند. مثلا با استفاده از ASOdesk ميتوان از کلمات کليدي مربوط به حوزه فعاليت اپليکيشن خود با خبر شويد و در معرفي اَپ خود از آنها بهرهمند شويد.
اين استراتژي بر اساس کلمه کليدي و آيتمهاي ديگر کار ميکند و اپليکيشنها را براي ديده شدن توسط کاربر براساس کلمه کليدي رتبهبندي ميکند.
تبليغ اپليکيشن در شبکههاي اجتماعي راهي براي افزايش نصب اپليکيشن
شبکههاي اجتماعياز بهترين کانالها براي تبليغ هر چيزي از جمله اپليکيشنها هستند. در هر شبکههاي اجتماعي ميتوانيد اَپ خود را تبليغ و افراد را از ويژگيهاي منحصر به فرد آن مطلع کنيد. با اين کار شاهد افزايش نصب اپليکيشن خود باشيد.
تبليغات در شبکههاي اجتماعي اين مزيت را دارد که در آنها ميتوانيد مخاطب خود را انتخاب کنيد و اختصاصا براي آنها تبليغات کنيد.
اين را بدانيد هر اپي که طراحي ميکنيد ممکن است مشابه بسياري داشته باشد. شما قطعا بايد مزيتي داشته باشيد که بين آن همه شما را انتخاب کنند. وقتي که آن مزيت را انتخاب کرديد در هر تبليغي روي آن ويژگي مانور دهيد تا در ذهن مخاطبيان خاص شويد. شبکههاي اجتماعي اين قابليت را دارند که توضيح کامل و جامعي از اپ خود در آنها ارائه دهيد.
در ايران از شبکههاي اجتماعي محبوب، ميتوان به اينستاگرام اشاره کرد. تبليغات در اين شبکه اجتماعي را فراموش نکنيد. اما اين نکته فراموش نشود که همه چيز بستگي به مخاطبان شما دارد. ممکن است مخاطبان شما افرادي باشند که شبکه اجتماعي لينکدين برايشان محبوب است و تبليغ براي آنها در لينکدين تاثير بيشتري دارند. پس بعد از شناخت کامل مخاطبان اقدام به تبليغات کنيد.
شما به چهار روش ميتوانيد در شبکههاي اجتماعي اپليکيشن خود را معرفي و افزايش نصب اپليکيشن را داشته باشيد.
1. براي اپ خود يک صفحه در هر شبکه اجتماعي که لازم ميدانيد بسازيد و در آن با استفاده از عکس و ويدئو و اقدامات متنوع ديگر فعاليت کنيد. براي مثال ميتوانيد لينک دانلود را در آنجا بگذاريد تا کاربران بعد از مشاهده تبليغ مستقيما اقدام به دانلود کنند.
2. از طريق صفحات ديگر که ترجيحا مرتبط با حوزه فعاليت شما هستند تبليغات کنيد.
3. از طريق ايفلوئنسرها مخاطبان را از اپليکيشن خود باخبر کنيد. به نحوي که به دانلود و نصب و استفاده از آن ترغيب شوند.
4. برخي از شبکههاي اجتماعي از جمله اينستاگرام اين امکان را در اختيار کسبوکارها قرار ميدهند تا به صورت مستقيم در اين شبکهها به تبليغات بپردازند، ميتوان با اين سرويسها اپليکيشن خود را به مخاطبان معرفي کنيد.
با وجود ميليونها اپليکيشن در اپاستورهاي اپل و گوگل، راضيکردن مخاطب به دانلود و نصب يک اپليکيشن، کار بسيار سختي است و به تلاش فراواني نياز دارد. جذب کاربر يکي از چالشبرانگيزترين مراحل براي بازاريابي اپليکيشنها است. از ژوئن سال 2016، اپاستورهاي گوگلپلي و اپل درمجموع چهارميليون اپليکيشن را فروختهاند. با وجود اپليکيشنهايي که هر روز در اپاستورها عرضه ميشوند، جلب نظر مخاطبان، اصلا کار سادهاي نيست.
افزايش تعداد نصب اپليکيشن يکي از چالشهاي استارت آپها و کسب و کارهاي مبتني بر اپليکيشنهاي موبايلي است. از طريق ايجاد کمپين تبليغات اپليکيشن در گوگل ادز ميتوانيد به صورت هدفمند، به سرعت و با هزينه مناسب تعداد نصبهاي فعال اپليکيشن (اندرويد يا iOS) خود را افزايش دهيد.
با ارائه تمام راه حل هاي افزايش نصب اپليکيشن اما همچنان هيچ تضميني وجود ندارد که کاربران، اَپ مورد نظر شما را نصب کنند. بنابراين تبليغ اَپ راه حل جايگزيني دارد که براي شما در نظر گرففته شده.
افزايش نصب تضميني اپليکيشن
تبليغ اَپ براي نخستين با در ايران توانسته است براي تمامي اَپ مارکت ها به صورت فيک تعداد نصب اَپليکيشن ها را بالا ببرد تا به توسعه دهندگان مستقيما کمک کند اَپ آن ها هم تعداد نصب بالايي را به کاربران نشان دهد و همچنين مي تواند هنگام جستوجو در مارکت مورد نظر، اَپ شما را بالاتر از ديگران نمايش دهد که قطعا موجب افزايش نصب واقعي و افزايش نصب فعال توسط کاربران مي شود.
با مراجعه به صفحه خدمات توسعه دهندگان در وب سايت تبليغ اَپ از اين خدمات بهره ببريد. پايين ترين تعرفه نصب تضميني اپليکيشن در ايران فقط توسط تبليغ اَپ
درباره این سایت